ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

  • ۰
  • ۰

آیا می دانستید ۴۰ درصد سیستم متروی نیویورک بر روی سطح زمین است و راه اندازی آن ۲۴ ساعت طول کشیده؟ آیا می دانستید تعداد گردشگران لندن در انگلستان با تمام گردشگران شهرهای دیگر کره زمین برابری می کند؟ این مطلب را بخوانید تا با واقعیت های جالب دیگری درباره جاذبه های گردشگری معروف دنیا آشنا شوید.

پل گلدن گیت ( دروازه طلایی)

پل گادن گیت از جاذبه های گردشگری دنیا

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دنیا، پل معلق سانفرانسیسکو یا همان پل طلایی است که در واقع طلایی نیست. رنگ آن نارنجی است. در واقع این پل نام خود را نه از رنگش بلکه از نام دروازه طلایی یا همان مسیر آبی گرفته که پل در میانه آن قرار گرفته است.

 هنگ کنگ

هنگ کنگ و جاذبه های گردشگری

گردشگرانی که به هنگ کنگ سفر می کنند اغلب بسیار شوکه می شوند زیرا آسمان خراش های این شهر بسیار بیشتر از شهر نیویورک است.

ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن از جاذبه های گردشگری دنیا

به برج پارلمانی لندن بیگ بن گفته می شود. در واقع این نام اصلی این برج نیست بلکه نام ساعتی است که در این برج قرار گرفته. بیگ بن نام مخفف زنگ ساعت است.

استرالیا

سیدنی و جاذبه های گردشگری دنیا

برای رفتن به استرالیا با خود مایو ببرید. این کشور مدعی است بیش از ۱۰۰۰۰ ساحل دارد( بیشتر از هر شهر دیگری).

 مجسمه آزادی

مجسمه آزادی و جاذبه های گردشگری دنیا

بر فراز آب های شهر نیویورک، مجسمه آزادی قرار گرفته است که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است. اما جالب است بدانید این سمبل آمریکایی زندگی خود را در اروپا آغاز کرده. توسط یک مجسمه ساز فرانسوی به نام آگوست بارتولدی (Auguste Bartholdi) ساخته شده ، ساخت این مجسمه ۹ سال طول کشیده و سپس این مجسمه با ۳۵۰ قطعه توسط قایق از فرانسه به نیویورک منتقل شده است.

 برج ایفل

برج ایفل و جاذبه های گردشگری دنیا

۶۰۰ پاریسی در برج ایفل کار می کنند.

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon)

گرند کنیون و جاذبه های گردشگری دنیا

دره و تنگه های آریزونا بسیار بزرگ و عمیق هستند اما بزرگترین دره های دنیا نیستند. دره سانگپو (Tsangpo) در تبت عنوان بزرگترین و عمیق ترین دره جهان را به خود اختصاص داده است. در واقع گرند کنیون در مرتبه دوم قرار گرفته است.

 آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا و جاذبه های گردشگری دنیا

در هر دقیقه حدودا بیش از ۱۷۰ میلیون لیتر آب از این آبشار کانادایی پایین می ریزد ( به اندازه ای که می تواند در ۶۰ ثانیه یک میلیون وان حمام را تا لبه پر کند). اما یکبار در سال ۱۸۴۸ دیگر آبی از این آبشار سرازیر نشد. این در واقع به دلیل یک انسداد موقتی بود که در دهانه رودخانه نیاگارا واقع درFort Erie در اونتاریو اتفاق افتاده بود و باعث شده بود سیل عظیم آب که از آبشار سرازیر می شد بسیار اندک و قطره قطره سرازیر شود.

 شهر واتیکان

موزه واتیکان و جاذبه های گردشگری دنیا

موزه واتیکان بزرگترین مجموعه موزه جهان است که انبوهی از گنجینه ها و شاهکارهایی که توسط تعداد زیادی از پاپ ها در سنین مختلف جمع آوری شده بود، در خود دارد.

 دیوار بلند چین

دیوار بلند چین و جاذبه های گردشگری دنیا

برخلاف ادعای بسیاری از منابع، در دهه ۱۹۳۰ ناسا اعلام کرد که دیوار چین از کره ماه قابل رویت نیست.

 علامت هالیوود

نشانه هالیوود و جاذبه های گردشگری دنیا

نشانه معروف هالیوود در کالیفرنیا در واقع در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک بیلبورد بزرگ ساخته شد. ناشر نشریه لس آنجلس تایمز آقای هری چندلر این بیلبورد را برای تبلیغ املاک و مستغلات خود نصب کرد. در آن زمان این بیلبورد به صورت ” سرزمین هالیوود” (Hollywoodland) بود و انتظار میرفت تنها یک سال عمر کند. هشت سال بعد به یکباره این بیلبورد به مقصد گردشگرانی که رویای هالیوود در سر داشتند، تبدیل شد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

کلیسای ساگرادا فامیلیا و جاذبه های گردشگری دنیا

معروف ترین جاذبه گردشگری شهر بارسلونا کلیسای ساگرادا فامیلیا است که فرایند پیچیده ای داشته است. ساخت کلیسا از سال ۱۸۸۲ آغاز شده و تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است. این کلیسا که هزینه ساخت آن توسط کمک های مردمی تامین می شود هنوز به عنوان تنها سمبل بارسلونا شناخته می شود.

والت دیزنی

والت دیزنی و جاذبه های گردشگری دنیا

نه تنها پارک والت دیزنی در اورلاندوی فلوریدا معروف ترین پارک جهان است بلکه بزرگترین آن نیز هست. تم دوست داشتنی این پارک، هتل ها، اردوگاه ها و سرگرمی های زنده آن می تواند با بسیاری از شهرهای بزرگ رقابت کند. وسعت پارک دیزنی دو برابر منهتن است. بیشترین تعداد کارکنانی که می توانند در یک ارگان در آمریکا مشغول به کار شوند، در این پارک مشغول به کار هستند. بیش از ۵۰ هزار نفر در پارک دیزنی کار می کنند.

 

منبع : کاویاب

  • ۹۶/۰۴/۲۶
  • کاویاب کاویاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبادل لینک رایگان دایرکتوری