ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر کشور چین جایگاه ویژه ای در گردشگری بین المللی پیدا کرده است تا جایی که در سال ۲۰۱۳ به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شد. گرچه بیشتر توجه ها بر روی مدرنیزاسیون سریع چین به خصوص در کلان شهر شانگهای معطوف است اما هنوز هم چین یک کشور باستانی است با انبوهی از آثار باستانی و مناظر خیره کننده. با توجه به گستردگی و تنوع جاذبه های گردشگری در این کشور، سفر به آن نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است. بر اساس گفته های گردشگرانی که به چین سفر کرده اند و مردم محلی، ۱۰ مورد از زیباترین جاذبه های چین که در سفر به این کشور نباید از دست داد، در این مطلب معرفی می گردد.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین
 

برای بیش از ۵۰۰ سال شهر ممنوعه پکن مکان اختصاصی امپراتورها و مشاوران آنها بوده است، اما همین که درهای آن به روی عموم مردم باز شد به یکی از پربازدیدترین مکان های روی کره زمین تبدیل شد. با توجه به اینکه این شهر بیش از ۹۸۰ ساختمان دارد، تهیه لیستی از بهترین آنها کاری دشوار است اما گردشگران پیشنهاد می کنند که می توانید نهار خود را همراه ببرید و کل روز را در شهر بگردید یا تا زمان بسته شدن درها، شهر و جمعیت بازدیدکننده آن را تماشا کنید.


مجسمه بودا لشان (Leshan)

مجسمه لشان چین
 

این مجسمه بودا در قرن هشتم به منظور آرام کردن رودخانه خروشانی که در زیر پای آن است ساخته شد. مجسمه لشان یکی از بزرگترین عجایب معماری چین است، اندازه آن ۲۲۳ فوت است و بزرگترین مجسمه بودا در کره زمین می باشد. این مجسمه بر روی صخره کنار رودخانه حک شده است. گردشگران می توانند از پلکانی که در پایین مجسمه قرار گرفته بالا رفته و به بالای صخره برسند و از زوایای مختلف این مجسمه را تماشا کنند.


معبد معلق

معبد معلق چین
 

به فاصله چهار ساعت از پکن، یک معبد معلق قرار دارد که در عین عجیب و شگفت انگیز بودن اما کمترین گردشگر بین المللی را دارد. بیش از ۱۰۰ فوت بالاتر از سطح زمین این معبد معلق قرار گرفته است که با یک پیاده راه چوبی، منظره زیبایی را ایجاد کرده است. شهرت این معبد به دلیل ترکیب ویژگی هایی از بودائیسم، تائوئیسم و مکتب کنفوسیوس است.


شالیزار یوآن یانگ (Yuanyang)

شالیزار یوآن یانگ چین
 

برای دور شدن از شلوغی شهرهای چین هیچ جا بهتر است شالیزارهای یوآن یانگ که در جنوب غربی استان یونان (Yunnan) قرار گرفته، نیست. این زمین های تراس بندی شده که به دامنه کوه می رسند، مملو از آب هستند و انعکاس آسمان، ابرها، گیاه برنج و جلبک ها را در خود نمایش می دهند و چشم اندازی زیبا و رنگارنگ ایجاد کرده اند.


کاخ پوتالا (Potala)

کاخ پوتالا چین

هیچ جای دنیا بهتر از کاخ پوتالا نمی تواند معماری تبت را نمایش دهد. این کاخ، سکونتگاه پیشین دالایی لاما و مقر سیاسی-مذهبی تبت بوده است. بیش از ۱۳ روایت و داستان درباره این کاخ وجود دارد. دو کاخ اصلی به روی گردشگران و مسافران باز است اما تنها تعداد محدودی را در هر روز پذیراست بنابراین برای رزرو بلیط باید زودتر اقدام کرد.

دره Jiuzhaigou

Jiuzhaigou چین
 

در میان کوه های استان سیشوان (Sichuan) واقع در جنوب غربی چین، دره  Jiuzhaigou قرار گرفته است که آبشارها، پیاده روها، روستاها و دریاچه های کریستالی زیبا در رنگ های آبی روشن، سبز و فیروزه ای دارد. گرچه مسیر پیاده روی دارد اما برخی مسافران ترجیح می دهند با اتوبوس های مخصوص تا مسیری را بیایند و سپس از هر قسمتی که خواستند بقیه راه را پیاده طی کنند.


ارتش سرخ

مجسمه های سفالی ارتش سرخ چین
 

در سال ۱۹۷۴ مجسمه های ارتش سرخ چین شامل هزاران سرباز، افسران، اسب ها و ارابه ها با صورت ها و یونیفرم یکسان کشف شد. آنچه آن را بسیار شگفت انگیز می کند، چشم انداز منحصر به فرد آن است. گردشگران با ارتش سربازان سفالی مواجه می شوند که در گودال بزرگی قرار گرفته اند. در این منطقه عکاسی به مدت طولانی ممنوع بود اما اکنون این ممنوعیت برداشته شده است.


غارهای یونگاگ (Yungang)

غارهای یونگاگ چین
 

این غارها در نزدیکی معبد آویزان قرار گرفته و با ۵۰۰۰۰ مجسمه بودایی خود یکی از برجسته ترین نقاط گردشگری شمال چین هستند. بر اساس گزارش یونسکو این غارها شامل دهها حفره و هزاران مجسمه ای است که روی صخره ها حک شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در میان گردشگران چین است.


Yangshuo

Yangshuo چین
 

از اواسط ۱۹۸۰ شهر یانگشو میزبان گردشگران داخلی و خارجی چین بوده است تا تماشاگر تپه های سبز زیبایی که تا آسمان کشیده شده اند، رودخانه ها و آبشارها باشند. این منطقه مورد علاقه بسیاری از گردشگران است و آنها ترجیح می دهند با کرایه کردن دوچرخه مسیر پیاده آن را دوچرخه سواری کنند و از مناظر آن لذت ببرند یا با قایقی چشم انداز منطقه را از رودخانه یی (Yi) تماشا کنند.


دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین
 

لیست جاذبه های چین بدون حضور دیوار چین که شاخص ترین نماد این کشور و یکی از عجایب هفت گانه دنیاست، کامل نخواهد بود. این دیوار تا فاصله ۱۳۰۰ مایل کشیده شده است و برای گردشگران پکن به راحتی قابل دسترسی است. خیلی از گردشگران با کمک راهنماهای محلی خود را به نزدیکی این دیوار می رسانند. بهتر است در فصل زمستان از این دیوار بازدید نشود زیرا دما گاهی به زیر صفر می رسد و باید حتما از کفش های راحت برای بالا رفتن از کوه استفاده شود.

 

منبع : کاویاب

  • ۹۶/۰۴/۲۱
  • کاویاب کاویاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبادل لینک رایگان دایرکتوری