ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

ایرانگردی، گردشگری و سفر

راهنمای ایرانگردی، جهانگردی و دیدن جاذبه های گردشگری دنیا

  • ۰
  • ۰

سفر به ایتالیا

بی شک کشور ایتالیا به خاطر غذاهای فوق العاده، معماری عالی، مناظر متنوع و هنر بی نظیرش یکی از جذاب ترین کشورهای اروپاست. اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده اید احتمالا نمی دانید که در سفر به این کشور باید به کجا بروید، چه چیزی را ببینید و چگونه سفر کنید. در این مطلب هر آنچه در سفر به ایتالیا باید بدانید به شما ارائه می دهیم.

اگر زمان زیادی برای گشت و گذار در ایتالیا ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم از روم و فلورانس و وین حتما دیدن کنید. گردش در این سه شهر تنها یک هفته زمان می برد.

رم

رم و ایتالیا
 

رم یک روزه ساخته نشده درنتیجه یکروزه هم نمی توان همه قسمت های آن را دید. ترجیحا سه روز زمان برای دیدن رم و بازدید از کلوسئوم، پانتئون ۲۰۰۰ ساله، خرابه های کاخ پالاتینو، سنت پتر و موزه واتیکان اختصاص دهید. در محله اسپانیایی ها قدم بزنید، سکه ای در چشمه Trevi بیندازید و در کوچه های باریک خرید کنید.


فلورانس

فلورانس و ایتالیا
 

در فلورانس از گالری اوفیزیته (Uffizi) دیدن کنید، از نقاشی های تحسین برانگیز دیوکو و آثار نری میکل آنژ لذت ببرید. از محله های Via de’ Tornabuoni و Piazza della Signoria دیدن کنید. یک روز را به بازدید از شهر سینا (Siena) اختصاص دهید؛ از توانایی ایتالیایی ها در تبدیل ساختمان به یک اثر هنری شگفت زده خواهید شد.


ونیز

ونیز و ایتالیا
 
برای آنکه لذت کاملی از زیبایی ها و دیدنی ایت استفاده را ببریدهای ونیز ببرید، چند روز را برای گردش در این شهر اختصاص دهید. با عبور از کانال گراند توسط واگن های سرباز یا اتوبوس های آبی، از grand Palazzo Ducale دیدن کنید، به کلیسای پر از گنجشک سن مارکو (San Marco) چشم بدوزید و محو در تماشای معماری ونیزی شوید. می توانید از بازار محلی ریالتو (Rialto) خرید کنید، شیرینی های ونیزی بخورید و در میان ۴۰۰ پل و ۱۵۰ کانال گم شوید

جزایر زیبای ناپل، شهر فوق العاده پومپئی (Pompeii)

آثار تاریخی ناپل و ایتالیا
 

گرچه این جزایر پر از ریگ هستند و همیشه زیبا نیستند اما دیدن آنها خالی از لطف نیست. شهر پومپئی شهری شلوغ است و به عنوان شهری تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده است. آثار هنری یونانی-رومی در موزه Archeologico Nazionale و موزه سن مارتینو در ناپل از مظاهر تاریخی این شهر محسوب می شوند. به پومپئی بروید و از خرابه های شهر دیدن کنید و در Mt Vesuvius آتشفشان فعال را نظاره کنید و در کنار خلیج آبی قدم بزنید.


زیبایی میلان و دریاچه ها

میلان و ایتالیا
 

برای تماشای شهری بزرگ با مناظر افسانه ای به شمال غربی ایتالیا بروید. در گردش یک روزه در میلان از کلیسای بزرگ گوتیک، شام آخر لئوناردو داوینچی و اپرای جهانی La Scala دیدن کنید. یک قطارسواری کوتاه تا دریاچه belle époque با جزایر زیبای Borromean و بازدید از کاخ های مجلل و باغ های زیبا. یا چند روزی را در کنار دریاچه کومو بگذرانید و در این چند روز از ویلاهای زیبا، قایق رانی، کوه های برفی، مزارع و آبشارها لذت ببرید.


بندرگاه و تپه Cinque Terre

بندرگاه و تپه Cinque Terre و ایتالیا
 

در پارک ملی Cinque Terre یک فضای پیاده روی فوق العاده را تجربه می کنید و از روستاهایی که به بندرگاه می رسند دیدن می کنید. ۵ روستا از طریق کشتی و قطار به هم راه یافته اند. دو تا چهار روز را به پیاده روی، شنا در دریا و لذت بردن از آب و هوای این منطقه اختصاص دهید.


غذا و نوشیدنی

پیتزا و ایتالیا
 

 


فقط تنوع غذا و نوشیدنی در ایتالیا ارزش سفر به این کشور را دارد.

اقامت

هتل و ایتالیا
 

چادر زدن در کنار دریاچه، کلبه های کوهستانی، صومعه ها، خوابگاه ها، هتل های خانوادگی، ساختمان های قدیمی، ویلا و خانه هایی در دل باغ ها با استخر همگی از گزنه هایی هستند که می توانید برای اقامت انتخاب کنید. قیمت ها هم به همین نسبت متنوع هستند. اوایل تابستان یا در زمستان اردوگاه های اسکی و در تعطیلات عید پاک و کریسمس قیمت ها بالا هستند. در مناسبت ها و جشنواره های محلی قیمت ها افزایش می یابند اما در فصل هایی که گردشگر کمتری دارد، با چانه زنی می توانید قیمت ها را پایین بیاورید. در بعضی مناطق باید اقامت کوتاهی داشت یا در برخی حداقل نیمی از تابستان را گذراند.


نحوه سفر

اتوبوس و ایتالیا
 

در ایتالیا خطوط هوایی، معابر، قطار و شبکه اتوبوسرانی مابین شهرها و روستاها بسیار مناسبند. برای داشتن یک تجربه عالی از رانندگی در جاده های ایتالیا، یک ماشین کرایه کنید. قطارهای درون شهری دو گونه اند یا سرعت پایینی دارند یا سریع و پیشرفته هستند. نوع دوم زمان سفر را به نیمه کاهش می دهد و به همان نسبت هزینه آن نیز بیشتر است. اگر بدون بلیط از این قطارها استفاده کنید باید ۵۰ یورو جریمه نقدی بپردازید.

چند توصیه:

  • وقتی با ایتالیایی ها ملاقات می کنید، به آنها دست بدهید یا هر دو گونه آنها را ببوسید و بگویید بنجور (buongiorno) که یهنی روز خوبی داشته باشید یا بگویید بوناسرا (buona sera) یعنی عصر بخیر. تنها در صورتی که به مهمانی آنها دعوت شدید آنها را به نام کوچک صدا بزنید.
  • معمولا رستوران ها هزینه ۲ تا ۳ یورویی به عنوان پول میز دریافت می کنند اما اگر سرویس شما شامل چنین چیزی نبود، یک انعام کوچک بدهید.
  • وقتی از اماکن مذهبی دیدن می کنید، از پوشیدن لباس های باز بپرهیزید. لباس هایی بپوشید که پا و شانه ها را بپوشانند. گرچه صندل و لباس راحت برای ساحل مناسب است اما برای داخل شهر لباس های رسمی تر بپوشید. از کفش های پیاده روی، کلاه، ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • در مراکز اصلی گردشگری مردم اکثرا انگلیسی صحبت می کنند اما اگر به مناطق روستایی یا جنوب رم می روید سعی کنید چند اصطلاح کلیدی یاد بگیرید یا از نرم افزارهای ترجمه در گوشی موبایل استفاده کنید. این کار باعث می شود سفر لذت بخش تر و اوقات خوشی داشته باشید.

منبع : کاویاب

  • ۹۶/۰۵/۰۲
  • کاویاب کاویاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تبادل لینک رایگان دایرکتوری